louiseulander

Alla inlägg under augusti 2011

Av Louise Ulander - 31 augusti 2011 21:01

idag på förmiddagen hade vi "mentorosdag" skulle möta andra nian i brännboll, var inte med för jag ska inte träna pågrundav lunginflammationen och jag hade ont i ryggen. så jag stog med lite andra bruds och räknade poäng. sen hade vi två lektioner på eftermiddagen, spanska och slöjd, ganska lugna lektioner faktisk! 

sen när jag kom hem från skolan tog jag en powernap, vaknade när mamma ringde vid fyra-halv fem, okej jag sov typ en stund efter det också haha.. 


sen har jag inte gjort så mycket, mått piss, tror det är av pencillinen men det får man leva med!


nu ska jag packa inför helgen då det är årets sista gokarttävling i umeå, men kommer inte köra, skittråkigt!


skriver mer imorgon!


   arkivbild.... men har inte så mycket bilder på den här datorn!

Av Louise Ulander - 29 augusti 2011 21:00

bloggade aldrig igår, men jag hann faktiskt inte.


på morgonen for jag in till stan för att göra moppeprovet och uppkörningen, gick ganska bra, klarade provet iallafall. man skulle ha 28 poäng för att bli godkänd, och jag fick 28 haha, men jag gjorde några slarvfel så det var väll tur jag klarade det hehe. sen när jag kom hem från stan hade vi fortfarande pite-främmande, dom for vid halv fem ungefär, sen for jag och pappa och åt på matfesten 10 minuter innan dom stängde haha. sen när vi kom hem var det motoGP så jag såg det, eller jag somnade efter ett tag, såg inte slutet, men jag var jättetrött. så det är därför jag inte bloggade, hoppas ni förstår!


sen idag har jag inte gjort så mycket, hände inte så mycket på skolan och sen när jag kom hem gjorde jag ingenting heller, rengjorde marsvinsburen innan middagen.


nu ska jag se svenska hollywood fruar skriver imorgon!


arkivbild.. 

Av Louise Ulander - 26 augusti 2011 21:45

hehe ja men det är väll så att mina förra bloggnamn har varit väldigt avancerade, eller iallafall min första (eller var det andra?) blogg som jag skrev på, jag var så duktig på att skriva så man förstod inte ett skit alltså ni kan ju kolla, har ju som kvar alla mina gamla bloggar, kan faktiskt vara kul att gå in och kolla på dom ibland haha. http://lollooou.blogg.se http://looooolloo.blogg.se har en känsla av att jag har haft en annan också, men jag vet inte kanske bara är dom, hittar iallafall inte den (om den någonsin har existerat)


men okej nu till mitt nuvarande bloggnamn, jag ville inte ha något som är speciellt avancerat och lätt att komma ihåg, och sen heter jag louise ulander, så det blev "louiseulander.bloggplatsen.se" tycker det är ganska logiskt, och nu vill jag inte byta blogg heller, namnet är bra och jag älskar bloggplatsen, vad mer kan man begära?


nu ska jag nog gå och sova, varit vaken sen fem imorse och ska upp tidigt imorgon (ska vara på gokartbanan senast just före halv åtta för då har jag kurs för funktionärer!) så ska bara svara på en kommentar sen går jag och lägger mig, men vi hörs!


ni får ingen bild, orkar inte..

Av Louise Ulander - 26 augusti 2011 21:00

låg uppdatering dom senaste dagarna, jagvet! har faktiskt inte någon bra anledning till det heller.. men idag vaknade jag klockan 5.00 och kunde inte somna om, asnice! (tufft) sen när jag klev upp vid halv 8 ungefär, och skulle duscha, tror ni inte att det var en stor fet spindel i duschen, utan att överdriva var den 1,5-2 cm lång och ungefär 0,5-1 cm bred, men tur som jag har kom victor ner samtidigt som jag sprang ut rädd från toan/duschen. så snäll som han vara så tog han och spolade död på spindeln, men när jag skulle gå in i duschen tror ni inte jag såg spindeln ligga mosad på golvet, men ryckte med benen, så mot min rädsla spolade jag bort spindeln ner i avloppet, längesen jag var så rädd hehe.


annars då louise? jo, annars är det väll helt okej förutom att man håller på att få lite lunginflammation och går på pencillin, sen kommer jag missa gokarttävlingen imorgon, hemmatävlingen av alla, så är väll lite sur över det också.. men annars ska jag nog förhoppningsvis vara frisk på söndag förmiddag för då ska jag göra moppeprovet klockan 11 och sen ska man köra upp efter det. borde kanske plugga lite till det också förhesten (och ja, jag skrev förhesten) för jag hinne rju inte plugga så mycket imorgon när det är gokarttävling. och det blir ju så roligt att sitta i still i en kurva ute på banan och vara berädd med att he ut den gula flaggan om nånting händer, typ att någon snurrar eller kör av.. kommer inte kunna ta några bilder då heller, men om mamma inte ska vara funktionär så kanske hon kan ta lite bilder, om vi kommer ihåg att ta med kameran imorgon vill säga.


ja men det som har hänt /kommer hända, så då vet ni varför jag inte kommer blogga imorgon. men har tänkt göra ett inlägg från listan nu, om jag inte fastnar någon annanstans (annan stans?) kanske på toan?  en bild jag hittade på datorn

Av Louise Ulander - 25 augusti 2011 23:12

det är slumpmässiga bokstäver som kommer och då kommer det fram "puma", bara jag som tyckte det var lite kul?  

Av Louise Ulander - 23 augusti 2011 16:40

  ni kan ju dissa att håret är kaos och läppen är svullen..


  • jag började köra gokart när jag var 10 år (skulle iallafall fylla tio det året)
  • det betyder att det här är min sjätte säsong jag kör gokart
  • jag har väldigt blandad musikstil, lyssnar på det mesta
  • jag tycker gokart är roligare än fotboll
  • men jag skulle inte klara mig utan fotbollen
  • jag vill inte gå gymnasiet i skellefteå
  • jag ska ha minst G i alla ämnen, men ska satsa på högre i vissa
  • jag är typ beroende av facebook..
  • jag hoppas pappa kan beställa en moppe till mig i veckan
  • jag tycker bilden här uppe är väldigt ful, och det är en webcam bild
  • jag blir aldrig bra på bild
  • jag har inte så jättemånga vänner, men dom jag har är världens bästa!
  • alltid när jag sitter vid datorn loggar jag in på facebook och läser bloggar
  • jag är nästan aldrig med kompisar
  • jag vill  ha en rosa moped
Av Louise Ulander - 23 augusti 2011 16:30

idag har jag tänkt börja med listan, som jag har sagt att jag ska göra i ungefär 1000 år, hehe, men det gillas ellerhur;)? tror jag kommer flytta fram inlägget med den några dagar så det blir lättare för mig att hitta den, men tror jag ska göra ett sånt inlägg nu.


ikväll ska jag på moppekurs, det blir nog trevligt, eller man kommer väll bara sitta och lyssna, men ändååå


orkar itne skkriva om skolan, hände inte så mycket förutom att man fick spanskaläxa, men den gör man nästra vecka.

Av Louise Ulander - 23 augusti 2011 08:15

oj shit, nu har man dåligt samvete.. hade ju lovat att skriva mer igår men jag var så sjukt trött så jag orkade verkligen inte, somnade till och med en stund efter skolan.. sen han jag som bara äta middag innan det var fotbollsmatch.


matchen slutade 2-2 iallafall, och dom spelade riktigt bra!


nu ska jag skynda mig och göra mig klar för skolan, ska fara om cirka 35 minuter och jag är inte färdig, men ska försöka skriva mer ikväll!  

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en 16-årig tjej från Skellefteå som skriver om mina intressen fotboll, gokart och Skellefteå AIK. Jag skriver även allmänt om tonårslivet här uppe i Norr!
Kontakt: lollos.blogg@hotmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Väder

klart.se

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards