louiseulander

Alla inlägg under oktober 2013

Av Louise Ulander - 17 oktober 2013 08:26

Jag försov mig idag, och på det så hittade jag inte mitt mobilfodral med busskortet. Vände hela sängen upp och ner men det fanns ingenstans. Det visade sig att Mira hade tagit det så mamma hade lagt upp det på en bänk, vilken lättnad när jag hittade det! Hann med bussen iallafall och är snart på skolan. Skriver mer när jag får tid, puss!

Av Louise Ulander - 16 oktober 2013 11:19

Jag hade sovmorgon imorse eftersom klassen skulle mötas på en djuraffär i stan. Helt galet vad skönt det var! Nu sitter jag i bilen på väg till skolan och försöker tagga upp för resten av dagen. Nejdå det kommer nog gå bra. Hoppas ni har haft en grym förmiddag så hörs vi!

Av Louise Ulander - 14 oktober 2013 23:39

Jag har faktiskt inte glömt bort er, hade skrivit ett inlägg imorse, men när jag skulle publicera det så försvann det så jag blev lite tvärsöver och gick på lunch istället.. Hursomhelst så har jag haft en ganska bra dag då jag vände nästan allting till något positivt, skrattade åt allt elände som jag egentligen brukar kunna haka upp mig på. La inte ens ner någon speciell energi på att gympan var en ren katastrof som jag har gjort i flera års tid. Riktigt skönt att jag har fått ha en sådan dag, minns faktiskt inte när det hände sist! Hoppas att ni har haft en bra dag också, om inte så får ni försöka ladda upp med positiv energi till imorgon! Godnatt

Av Louise Ulander - 8 oktober 2013 10:00

En utveckling som bygger på fler fel än rätt, känns naturligtvis som korkad och ologisk utvecklingslära, men blir till rent ut sagt omöjlig när man börjar räkna på det hela.

Julian Huxley, en av de främsta evolutionisterna, gjorde i boken Evolution in action, en beräkning på hur många positiva mutationer det skulle behövas för att utveckla en häst från en enkel organism. Huxley räknade då på att det skulle behövas 1000 misslyckade mutationer på varje lyckad som kunde kvarstå. Talet Huxley fick fram blev 10E3000000 vilket kan jämföras med det beräknade totala antalet elektroner i universum som är ca 10E80.

Crick som var med om att lösa DNA dubbelspiral var ateist hela sitt liv. Hur uppstod det första enklaste DNA? I boken Life Itself sida 51 av Crick, anger han att det finns bara en riktig kombination på 1x10E260 möjliga. Slump kan helt enkelt inte vara förklaring. Redan det absolut enklaste Crick kunde finna krävde att slumpmässigt en chans på 10E260. Crick insåg själv att han inte kunde förklara DNA och vände sig som den ateist han var mot himlen. Cricks föreslog att DNA kom från himlen? Fix och färdig för evolutionen.

Tack gode Gud för DNA säger den troende.

Ateisterna vänder sig också mot himlen och säger - därifrån? Från ingenting, av ingenting och utan orsak. Men vilket tur att det kom.

 


Av Louise Ulander - 8 oktober 2013 07:38

Godmorgon! Jag är hemma från skolan idag, av samma anledning som igår egentligen. Har ingen Alvedon så jag typ dör här. Hahah nädå så illa är det inte, men jag mår inte alls bra.. Men bara för att jag är hemma betyder inte det att jag kommer undan all skola. Har flera uppgifter som jag måste göra klart och/eller börja på, är redan efter i en del ämnen så idag kommer jag försöka jobba ikapp en del. Hoppas att ni har det bra iallafall! PUSS


 

Av Louise Ulander - 7 oktober 2013 10:38

Hoppas ni har haft en grym start på den nya veckan. Själv har jag sjuk mensvärk, humörsvägningar och mår allmänt skit. Men jag ska kriga mig igenom skolan för jag har ett möte halv fyra och får skuts hem efter det. Annars går väl livet vidare, har typ sex uppgifter som ska in i veckan och det känns helt omöjligt. En djuruppgift som jag har gjort en fjärdedel av ska redovisas imorgon, wish me luck!! Nu ska jag gå på lunch, vi hörs!

 

Av Louise Ulander - 6 oktober 2013 03:09

Visste du att årets bästa 10 dagar börjar strax!!

 

Imorgon är det den första dagen på den muslimska månaden Dhul-hijja.

Dem första tio dagarna av denna månad är årets bästa dagar i år blir det 5-15 oktober.

Det är rekommenderat att öka dyrkandet av Allah swt under dessa dagar, fasta, göra dua, be på natten när andra sover, ge till dem behövande osv.

Dessa dagar är alltså från imorgon fram till eid. Och dagen innan eid kallas för "arafa dagen" under den dagen är det rekommenderat att fasta då profeten saw lärt oss att den som fastar arafa dagen (datum: 14 oktober) förlåts sina synder för det föregående året och det kommande året!

Dessa 10 dagar avslutas därefter med eid dagen (bayram) den 15 oktober.

Så passa på, idag kanske vi kan be och fasta och har pengar att ge - så gör det innan det kommer en dag vi inte längre kan göra det!

Må Allah acceptera av oss alla!


 


Kopierat från en muslimsk facebook-sida och har inte redigerat den mer än textstorlek och gjort den centrerad.

Eventuella stavfel kommer från dem och inte från mig.

Presentation


Välkommen till min blogg!
Jag är en 16-årig tjej från Skellefteå som skriver om mina intressen fotboll, gokart och Skellefteå AIK. Jag skriver även allmänt om tonårslivet här uppe i Norr!
Kontakt: lollos.blogg@hotmail.com

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Väder

klart.se

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Gästbok

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards